2013. február 7., csütörtök

Vajkrémes tejszínes csiguci

Fizu előtti nap, nagy dilemma, hogy mit is vacsizzuk - ismerős? No, ez volt nálunk tegnap este. Kicsit agyaltam, és ilyen csiguci lett belőle.

A tésztához kell:
  • 50-60 deka liszt
  • 1 kocka élesztő
  • 15 deka cukor
  • 2 tojássárgája
  • 5 deka margarin
  • tej
A krémhez:
  • 15 deka margain
  • 2 evőkanál cukor
  • esetleg mazsola - nekem nem volt itthon
Az "öntethez":
  • 1 deci tejszín
  • 2 evőkanál cukor
  • icipici fahéj

A tészta hozzávalóiból szép, ruganyos tésztát gyúrunk. Ugyebár ez nekem sose nem jön össze - most is ott álltam 2ségbeesetten, mint egy f.... fiatal borjú (;D), és sápítoztam, hogy "ez nem áll össze, ez nem áll össze, manó segíts!". Erre életem párája rezignáltan gyúrt rajta négyet-ötöt, és készen is volt a tészta. Hiába, egy zseni az uram ;)
Nos, ha sikerült csodálatos tésztát készítenünk, letakarva hagyjuk kelni. Közben kikeverjük a vajkrémet: puha vajat kikeverjük a cukorral, ha van mazsolánk, azt is beletesszük.
Fél óra után ránézünk a tésztára, és esetemben megint jött a sápítozás, hogy "ez nem kelt meg, ez nem kelt meg". Mire a család zsenije ismét nyugizott, hogy majd megkel a sütőben. Ezt tudomásul véve szépen (már amennyire sikerül ugye) kinyújtjuk a tésztát, megkenjük a vajkrémmel, feltekerjük, vastag csigukra vágjuk.
Egy sütőformát kikenünk margarinnal, megszórjuk cukorral. Belesorakoztatjuk csóré csigáinkat, még hagyjuk kicsit kelni, hátha megnőnek.
Előmelegített tepsibe nyomjuk, kb. 20 perc sütés után meglocsizzuk az öntettel, majd készre sütjük. Íme az eredmény:



Zuramnak természetesen megint igaza volt, megnőtt a csiguk. Nagyon veszélyes kaja, eteti magát piszkosul! (Majdnem annyira veszélyes, mint a legendás fahéjas-málnás vodkám, de erről majd egy későbbi bejegyzésben).

Jó étvágyat hozzá, és HAJRÁ MUSTANGS!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése