2016. február 28., vasárnap

A legendás menzás meggyszószos-darás csoda

Néha sajnálom a mostani gyerekeket. Az új, só és cukormentes, szuper egészséges menzákon már nem fognak olyan örök kedvencekkel találkozni, mint a csontleves (ha sós, vízzel higítotuk), vadas (még a mamám se tudott olyan jót készíteni), finomfőzelék (fúúúúj), spenót (agyonrántva, ahogy kell), tejberizs (miből készülhetett az a kakaó? isteni volt), és a meggyszószos-darás-főtt húsos izé, aminek szerintem nincs is neve. Nos, ez utóbbi nekem óriási kedvencem volt, és még most is az. Ha szerencsém volt, melle húsa volt hozzá, ha nem, akkor valami csontos förmedvény. De a lényeg a szósz és a dara.
Nos, bátor voltam, és belevágtam. Nézelődtem a neten, kérdezgettem emberkéket, és megszületett az alábbi halálbonyolult recept:

Kell hozzá:
  • egy üveg meggybefőtt
  • fél citrom
  • szegfűszeg, szegfűbors, fahéj
  • cukor
  • tejföl
  • liszt
  • búzadara
  • víz
Egy lábosba beleöntjük a meggybefőttet a levével együtt, majd ízlés szerint öntünk hozzá még vizet. Mivel ugye ebben a kajában a szósz a lényeg, én utánaöntöttem még két üvegnyit. Fogunk egy teatojást, és beleteszünk egész szegfűszeget, szegfűborsot, fahéjat. Belecsappintjuk a meggyes lébe, odapottyantjuk a citromot is, érzés szerint megborítjuk cukorral. Én 5 evőkanállal tettem bele. Feltesszük főni, amint felforr, behabarjuk (tejfölt kikeverjük liszttel, felhigítjuk a meggylével, bele a meggyes cuccba), forralunk rajta egyet, majd levesszük a tűzről. A citromot és a teatojást kiszedjük, hagyjuk hűlni.

Ezalatt elkészítjük a darát is, ami fényévekkel egyszerűbb, mint gondoltam. Fogunk egy serpenyőt/lábast, melegítünk benne vajat/olajat/kókuszzsírt, kinek mit. Beleöntünk egy pohár darát, megpirítjuk. Figyelünk rá, nehogy megégjen, mert akkor menthetetlen! Amint megpirult, ráöntünk két és fél pohár vizet, átkeverjük, letakarjuk, majd levesszük a tűzről. 5-6 perccel később beleteszünk egy kanál vajat, átkeverjük, visszatakarjuk.

Tálaljuk, megesszük. Elvileg kéne hozzá a főtt hús is, de mi anélkül ettük. Hogy uramat idézzem "miért tartott 20 évig, hogy ezt megfőzd?" Mert nem tudtam, hogy ilyen egyszerű, azért :-/



Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése