2013. január 13., vasárnap

Karamellás-diós szelet

Mindenféle komolyabb bevezető nélkül következzék a hét nasija: a karamellás-diós szelet.

Kell hozzá:
  • a tésztához 6 tojás, 4 ek liszt, 2 ek darált dió, 6 ek krisálycukor, szódabikarbóna
  • a krémhez: 3 tojássárgája, 2 ek liszt, 3 dl tej, 25 dkg margarin, 20 dkg porcukor, vaníliaaroma
A tészta mezei 6 tojásos piskóta: tojássárgájákat a cukorral fehéredésig felverni, beleforgatni a diót, lisztet és szódabikarbónát. Tojásfehérjét habbá verni, beleforgatni a tésztába. Sütőpapírral kibélelt formában megsütni, majd ha meghűlt, kettévágni. Na, itt rontottam el, mert még mindig nem tudok tésztát felezni, ezért csaltam: a kilyukasztott alsó fele került a tetejére, a vastagabb teteje lett az alja. Megesik az ilyesmi ;)

Elkészítjük a krémet: tojássárgájákat kikeverni a liszttel, tejjel, sűrűre főzni. Margarint és porcukort a vaníliaaromával kikeverni, a kihűtött krémbe keverni. Jól kihűteni.

Karamellt készítünk. Nos, ettől paráztam nagyon, mert eddig csak egyszer próbáltam karamellt csinálni, és dobhattam is ki az edényt, mert "cseppet" odaégettem a cukrot. Hagyjuk. Most utánakérdeztem, és kiderült, hogy nem is akkora ördöngősség: serpenyőbe kristálycukrot beleönt, időnként megrázogat. Amint szép karamellszínű a karamellünk, rákanalazgatjuk a piskóta alsó (jelen esetben ugye felső) részére. 

Rákenjük a krémet, megszórjuk darált dióval, ráborítjuk a másik piskótalapot.

A maradék 3 tojásfehérjét 15 dkg kristálycukorral gőz fölött kemény habbá verjük. Személy szerint ezt gyűlöltem, macerás, egyfolytában verni kell. Mikor úgy érzed, hogy most már sose fog összeállni, na akkor lesz kész a hab. Ezt szépen ráhalmozzuk a piskótára, majd egy iccakára a hűtőbe tesszük. Másnap ebéd után szépen felszeleteljük, és megesszük.


Életem párája szerinte ez az eddig legjobb sütim, és már 15 éve együtt vagyunk, szóval sanszos, hogy tényleg ütős lett ;)

Jó étvágyat hozzá, és HAJRÁ MUSTANGS!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése