2013. február 4., hétfő

Délies ízek

Ezzel még nem dicsekedtem, de drága egyetlen nővéremtől a kövi könyvet kaptam karira (figyeltétek a négyes alliterációt?):


Jelzem, imádom, tesó! A True Blood-ot alapból, a déli akcentot simán, tehát beletaláltál! Nem mondom, hogy mindent meg fogok főzni belőle, de a mai ebéd ennek köszönhető. A reci eredetiben:


Kissé szabadon fordítva én a MENNYEI PECSENYE nevet adtam neki. Lássunk is hozzá:

Sertéscombot vékonyra vágjuk, kiklopfoljuk, és jó bőségesen megszórjuk Cajun fűszerkeverékkel, (A könyv sót, borsot és cayenne borsot ír, de ez utóbbi nem volt itthon) majd belisztezzük. Még Nigellától loptam azt a fantasztikus ötletet, hogy egy uzsis zacsiba lisztet szórunk, és abba tesszük egyenként a hússzeleteket, és úgy rázzuk össze. Nem kell mosogatni, kezet mosni. Egy tepsit kivajazunk, eltesszük az útból.
A husiszeleteket vaj és olaj (esetünkben korábbról maradt sonkazsír) keverékén barnára pirítjuk, a kivajazott tepsibe pakolgatjuk. Meghámozunk 3 répát, és nyolcadokba vagy ízlés szerint kisebbre-nagyobbra vágva a husit tetejére pakoljuk.
A maradék zsiradékon megpárolunk egy fej apróra vágott hagymát, majd legalább 4 duci gerezd lereszelt fokhajmával is megkínáljuk. Amint érezzük a fokhajma illatát, azonnal felöntjük 3 deci marhahús alaplével. Mivel én nem vagyok konyhafőnök, nekem nincs ilyen a fagyban, ezért nemes egyszerűséggel 3 deci langyos vízben feloldottam 2 marhahús leveskockát. 
Picit összeforraljuk, majd belelöttyintünk 3 deci barna, hangsúlyozom BARNA SÖRt és 2-3 szem babérlevelet. Párat keverünk rajta, majd nemes egyszerűséggel ráborítjuk a répás husira. Ha ránézésre kevésnek tűnik a lé, megkínálhatjuk még egy kis sörrel, az nem fog neki ártani.
Nos, igazából innentől nem sok dolgunk van vele. Lefedjük a tepsit, 4-es fokozaton 30 percig sütjük, majd utána 2-es fokozaton még jó egy órát. Közben vajas főtt krumplit készítünk.
Amint úgy érezzük, hogy kész a husi, kiszedjük.


10 perc pihentetés után már ehetjük is:


Valami hihetetlen finom, lehetetlen elrontani, mert túl nem lehet sütni, a fűszerezést el nem lehet rontani.

Jó étvágyat hozzá, és persze HAJRÁ MUSTANGS, mert az idei Aréna focin, 5-ik helyezést értek el a fiúk ;)





1 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy tetszik a könyv! Remélem, még sok receptet kipróbálsz belőle te kis True Blood-függő!

    VálaszTörlés