2012. június 27., szerda

Kenyeret a népnek!

Nem vagyok valami nagy tésztagyúró. Sőt. Mióta van nekem a zuram (14 éve!!!), azóta nem igazán gyúrtam tésztát. Miért is? Mert Ő egy ideig pékként dolgozott, szóval a nyomába se érnek a tésztáim. Pölö virgolni a mai napig nem tudtam megtanulni. A következő receptet a hóvége és az éhség szülte. A kivitelezés szinte teljesen saját, icipici férji segítséggel.

Neve nincs az ételnek, mert nem pizza, nem kenyér, valami köztes állapot. 

Hozzávalók:
  • 40 deka liszt
  • csipet só
  • 1 evőkanál méz
  • 1 deci sörike
  • kevés víz
  • fél csomag élesztő
A lisztet egy nagy tálba szórjuk, a közepébe mélyedést  vájunk, abba beleöntjük az összes többi hozzávalót. Szép kerek cipót gyúrunk belőle, ha szükséges, vizet vagy lisztet adunk hozzá. Nos, nekem a szép kerek cipó nem szokott összejönni, mivelhogy nem tudok virgolni. Mi is a virgolás? Valami speckó mozdulat, amit az istennek nem tudok megtanulni: miközben előre nyomod a tésztát a tenyereddel, az ujjaiddal visszafelé kell húzni. "Félkört formálsz a tenyereddel, és közben forgatod a tésztát alatta" - ez volt az uram szaxerű megfogalmazása. Sok sikert hozzá :) 
Nos, ha elkészült a cipó, lisztet szórunk a tetejére, letakarjuk, kelesztjük. Mondjuk egy órácskát.

Elkészítjük a tetejére való lötyit:
  • 3-4 gerezd apróra vágott fokhagyma (fokhajma)
  • 2 ek olaj
  • 1 ek citromlé
  • bors
  • apróra vágott bazsalikomlevél (no ez nem volt otthon)
Halál bonyolult: mindent összekeverni :)

A tésztát kinyújtani, kikent tepsibe tenni. Elvileg nyújtani kellene, de lusta voltam, szóval csak  beleborítottam a tésztát a tepsibe, és az ujjaimmal kinyomogattam a tepsi széléig. Most jön a kedvenc részem, a tapicskolás. Fogjuk a lötyit, és szépen rá csöpögtetjük-tapicskoljuk a tésztára. A tetejére jöhet a feltét: amit találunk a hűtőben :) A terv angolszalonna lett volna, de mivel életem párája megreggelizte, ezért tarját tettem rá és fokhagymás juhtúrókrémet. Letakarjuk, még 20 percig kelesztjük.

Sütőt előmelegítjük, a tepsit becsusszantjuk, 3-as fokozaton (gázsütő) kb. 25 percig sütjük.


Jó étvágyat, és HAJRÁ MUSTANGS! (Vasárnap rájátszás!!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése