2012. június 11., hétfő

Tonó tiramisuja

Drága testvéremmel sok mindenben nem értünk egyet, ezek között szerepel a csoki naranccsal, amit én rühellek, ő imád, de leginkább a misuban nem tudunk megegyezni. Részemről a misu soooooooooooook krémmel készül, az övé inkább több réteges, kevés krémmel. No de azért vagyunk ennyien, hogy többféle ízlésünk legyen ugyebár.
Jöjjön a nekem legjobban bevált misu recept:
Két csomag főzés nélküli vaníliás pudingport (a jó öreg Gála) kikeverünk 6 deci tejjel, ízlés szerinti cukorral.  Belekanalazunk 2 doboz natúr krémsajtot (Kunsági, vagy Tescós). 2 zacskó tejszínhabport kikeverünk 3 deci tejjel, ízlés szerinti cukorral. A két szmötyit összeforgatjuk.
Fogunk egy mélytányért, beleborítunk 2 adag főzött kávét (készülhet neszkávéből is, de akkor jó erős legyen), kevés tejet. Részemről ilyenkor szoktam belelöttyinteni  egy adag alkoholt is, mondjuk Amorettot. Mert az jó mindenbe :) Elővesszük a babapiskótát, és megkínáljuk a kávés löttyel. NEM áztatjuk benne, csak gyorsan megforgatjuk benne. Edény aljára rakunk egy sor kávés piskótát, majd rákanalazzuk a reeeeeeeeeeeengeteg krém felét, még egy sor piskóta, maradék krém. Ahogy a képen is látszik, ez inkább egy rakás krém egy kis piskótával, de ha én így szeretem!? :) Letakar, be vele a hűtőbe, másnap jó.

No, ennyi az egész. Régebben nagyon sznob voltam, és csak mascarpone-val meg tojással tudtam elképzelni a misut, de a gazdasági válság nálunk is megtette a hatását, és mint sok másik étellel-itallal kapcsolatban is rájöttem: az óccccó is jó! Sőt, jelen esetben fényévekkel jobb! Részemről addig eszem, amíg beteg nem leszek tőle. Vagy el nem fogy. Általában az utóbbit követi az előbbi.

És ha valakiben felmerülne, hogy ki is a címben szereplő Tonó, és hogy ő ugyanaz-e, mint Igor: nos, nem. Igor az én drága uram, akinek nemsokára felkerül az első receptje. Tonó a Tata Mustangs (ez itt a burkolt reklám helye) 77-es játékosa. Volt. Mivelhogy már nem játszik, de drukkernek annál lelkesebb. És nagyon jó autószerelő is (ez itt a burkoltabb reklám helye)!

Jó étvágyat a misuhoz, és HAJRÁ MUSTANGS! :) (dedicated to id. Horváth Józsinak, aki lassan egy személyben a B-közép)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése