2015. szeptember 6., vasárnap

Spagetti Carbonara

Amikor elkezd főzögetni először az ember lánya, mit tud készíteni? Virslit, teát, tojást. Majd innen egy lépés a zacskós leves. Majd a zacskós szószok. Pölö a bolognai meg a carbonara. Ez utóbbit évtizedekig porból ettem, és meg voltam győződve arról, hogy ez az igazi, a tejszínes cucc. Nos, egy kis kutakodás a neten, és koppantam, mint az állam béremeléskor. Mert ennek a poros cumónak természetesen köze nincs az originálhoz. Következzék az eredetire a porosnál jobban hajazó változat.

Kell hozzá:
  • spagetti (ki hinné..)
  • aszalt paradicsom
  • szalonnakockák
  • tojássárgája
Spagettit feltesszük főni (én nem szeretem al dente, nekem főjjön meg az a tészta rendesen!!), eközben a szalonnakockákat elkezdjük egy nagyobb serpenyőben pirítani. Amint ízlésünk szerint megpirult (én speciel szinte égetten szeretem), rádobjuk a felpicikockázott parapicsát, összemelegítjük. 
Eközben megfőtt a tészta, leszűrjük. Megvárjuk míg minden márnemtűzforródemégnemislangyos. Összeforgatjuk a tésztát a parapicsás szalonnával. Borsozzuk, esetleg sózzuk. Rácsappintjuk a tojássárgákat, és összeforgatjuk. Nem, nem lesz bajunk a nyers tojássárgájától, mert a márnemtűzforródemégnemislangyos cucc miatt effektíve megfő, szépen összefogja a tésztát.
És már kész is, ehetjük! 




Részemről nem tudok eleget enni belőle :-/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése