2015. szeptember 19., szombat

Házi müzli szelet

Müzliszelet. Az a nyúlós, édes izé, ami elvileg egészséges. Ja. Amíg meg nem nézed, hogy mi minden van benne. Olvastam itt, olvastam ott, próbálgattam, kóstolgattam, és a következő receptet tudtam összehozni.

Kell hozzá:
  • 2 alma
  • 1 banán
  • 1 csipet szódabikarbóna
  • 2 bögre zabpehely
  • 1 tk fahéj
  • 1 marék mazsola
  • 1 bögre kókuszreszelék
  • 1 evőkanál lenmag
  • 20 deka diákcsemege (vagy mandula, dió, kinek mi a kedvence)
Lényegesen könnyebb az elkészítése a cuccnak, ha van egy jó kis robotgépünk, ami elvégzi helyettünk a piszkos munkát. Ellenkező esetben egy férj, gyerek, serpa segítsége jól jön.
A zabpehelyből félreteszünk egy-két evőkanálnyit, a többi ledaráljuk, belecsappintjuk egy mély keverőtálba.
A diákcsemegét száraz serpenyőben megpirítjuk, majd egy maréknyit félreteszünk, és a többit durvára felvágjuk. Mehetnek belel a tálba.
Beleszórjuk a maradék zabpelyhet, a kókuszreszeléket, a mazsolát, fahéjat, szódabikarbónát, lenmagot.
A banánt meghámozzuk, belekarikázzuk a robotgépbe. Az almákat NEM hámozzuk meg, szépen belekockázzuk a banán mellé (a magházat természetesen nem). Jól összeturmixoljuk, belecsappantjuk a keverőtálba. Összetrutyizzuk, hagyjuk picit állni. 
Eközben belemelegítjük a sütőt, egy tepsit sütőpapírral kibélelünk. A masszát beleszerencsétlenkedjük a tepsibe. Szépen belevágjuk SÜTÉS ELŐTT a leendő szeleteket. Azért most, mert sütés után csak rá kell erősíteni ezekre a segédvonalakra, és készen is lesz a nasi.
Betesszük a sütőbe, kb. 1 órát sütjük, amíg a számunka kedvező állagot el nem éri. Nekem a még picit nyúlós a kedvenc, nem szeretem agyonsütve.

És igen, nincs benne külön cukor. A gyümölcsök cukortartalma bőven elég. Aki édesszájú, természetesen tehet hozzá cukrot, mézet, juharszirupot, xilitet. Az extrán édesszájúak tehetnek rá csokibevonatot is, de akkor már minden, csak nem egészséges :)
Szerintem fényévekkel jobb a boltinál, olcsóbb, és olyan ízű lesz, amit mi akarunk. Lehet készíteni körtével, kávéval, szőlővel, fügével, bármilyen nekünk tetsző variációban.

Ennyi kell hozzá összesen!



Nyami és nyami
 Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése