2013. március 24., vasárnap

Házi májkrém

Mondtam már, hogy a család lánytagjai mind vashiányosak? Apai ágon a mély és vékony vénákat, hamari őszülést és gyorsan romló fogakat örököltem. Köszi Apu, szeretlek ;)
Szóval vashiány. Erre ugye jó a hal, spenót, brokkoli, máj. Halat csak filében, lehetőleg fish fingersként szeretem, brokkoli fúj, szóval marad a májacska. Májacskát imádom, főleg rántva. De mivel tegnap rántott gomba volt rántott sajttal (válság, mi?), ezért nem rántottam meg a májat, hanem májkrémet készítettem belőle:

Kell hozzá:
  • csirkemáj (jelen esetben egy csomag fagyasztott, kb. fél kiló)
  • hagyma (2 nagy fej vörös, de lilával is jó)
  • majoranna
  • bors, fokhagymasó
  • zsír (esetleg margarin vagy vaj)
Halálbonyolult. A zsíron megfuttatjuk az apróra vágott/reszelt/turmixolt hagymát. Rácuppantjuk a májat (cafrangokat levágtam és annyi, nem kell apróra vágni), megkínáljuk a majorannával és a borssal, valamint a fokhagymasóval, időnként kevergetve készre sütjük. ALACSONY HŐFOKON! 
Fogjuk a turmixgépet, belesblöttyintjük a májacskát, összeturmixoljuk. Turmix híjján botmixerrel, vagy végső esetben krumplinyomóval is összetörhetjük. És igazából készen is vagyunk! Én nagyon istennő voltam, és pirítóst készítettem hozzá reggelire :)


A recept Anyaspórol-tól van.

Jó étvágyat, és HAJRÁ MUSTANGS! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése