2012. augusztus 9., csütörtök

Hajtogatott és töltött és finom :)

Nem gyúrok tésztát. Nem gyúrok tésztát, mert a zuramnál jobbat úgysem tudok készíteni. Tudni kell, hogy ő évekig dolgozott pékként, ezért az én tésztám sose lesz olyan sima, vagy nő meg annyira stb stb. Szerinte ez azért van, mert nincs kedvem csinálni a tésztát, és akkor nem is lesz olyan, amilyennek lennie kell. Szerintem ő simán jobb nálam fényévekkel, de ebbe most ne menjünk bele.
Nos, életem párája dolgozóban, én itthon szabizok, az ember megérdemel minden nap valami fincsi ebédet, nem? :) No, ma nagyon összekaptam magam, és kétfogásos ebéddel vártam ŐT.
Kezdésnek sajtleves, majd egy friss kreálmányom, s hajtogatott-töltött pizza. Tudom, tudom ez nem új dolog, a pizzériákban évek óta kapható, de én most készítettem el először, szóval nekem új :) Ímhol a csodarecept:

Hozzávalók:
  • fél kiló liszt
  • csipet só
  • 2 egész tojás
  • 1,5 - 2 deci sör (részemről barnát használtam)
  • egy kocka élesztő
  • egy pohár meleg víz
  • fokhagymakrém
  • sűrített paradicsom
  • oregánó, bazsalikom, rozmaring
  • kevés cukor
  • só, bors
  • sonka
  • gomba
  • lilahagyma
  • paradicsom
  • sajt
Nos, aki már készített pizzát, annak nem mondok sok újdonságot, de azért így tessék a folyamat:
Előveszünk egy nagy tálat, beleöntjük a lisztet, a közepébe mélyedést készítünk. Ide pakoljuk a többi hozzávalót:  sót, sört, tojásokat, pici fokhagymakrémet, vizet. Szépen összegyúrjuk, és mivel életünk párája nincs otthon, természetesen tökéletesre fog sikerülni. A tésztagombóc aljára és tetejére lisztet szórunk, letakarva hagyjuk kelni. (Ha feledékenyek vagytok mint én, és az aljára nem tesztek lisztet, akkor készüljetek fel, hogy le fog tapadni a tál aljára, és szerény személyem szerint kevés undorítóbb mosogatnivaló van, mint a tésztás tál.).
Innentől mindenkinek a saját kreativitására bíznám a tölteléket meg az "alátétet". Nekem a sztenderd paradicsomszószhoz (sűrített paradicsomot összemelegít kis vízzel, fokhagymával, oregánóval, bazsalikommal, rozmaringgal, sóval borssal) és sonkás-gombás feltéthez volt kedvem. Meg tettem bele egy kis párolt hagymát is, mert azt imádom.
No. A tészta megkelt, kiborítjuk lisztezett gyúródeszkára. Lehet gyújtani is, de nekem sikerült olyan lágy tésztát készítenem, hogy elég volt kézzel széthuzigálni. Felhívnám a figyelmet a deszka ismételt lisztezésére, mert úgy fogtok járni, mint én, mikor is a kész cucc odaragadt az asztalhoz, és egy kínszenvedés volt rászenvedni a tepsire.
Szóval. Tészta kinyújtva, viszonylag kör alakban. Az egyik felére rákenjük az "alátétet", ráhalmozzuk a tölteléket, reszelünk rá sok sajtot. Így néz ki most a csodánk:

Sütőt előmelegítjük, a tésztát szépen becsukjuk, a széleit összecsippentgetjük. Most itt tartunk:


Mint látható, itt már foltoznom kellett a tésztát, és hol voltam még itt attól, hogy nem tudom felszedni az asztalról.. Tojássárgájával megkenjük, ráügyeskedjük a tepsire-sütőlapra, megsütjük. Kiszedjük, picit pihentetjük, gyönyörködünk benne:


Ezzel várjuk édeskedvesdrága férjünket haza, bezsebeljük a dicséreteket, ma is istennők vagyunk :)

Jó étvágyat hozzá, és HAJRÁ MUSTANGS!









 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése