2015. február 7., szombat

Elronthatatlan, egyszerű, finom: Zöldborsós tokány

Tokány. Igazából csak egy pöri, zöldséggel. Esetünkben zöldborsóval. Akkor miért nem főztem eddig? Mert azt hittem, borzasztó bonyolult. Jah. Francokat.

Kell hozzá:
  • hús
  • liszt
  • vaj, olaj
  • só, bors, pirospaprika
  • 4 gerezd fokhagyma
  • sűrített paradicsom
  • víz
  • 1 üveg zöldborsó konzerv
Fogjuk a husit, szeletekre vágjuk, kikalapájuk, sózzuk, borsozzuk. Egy uzsis zacsiba lisztet teszünk, a husiszeleteket egyenként beletesszük, meglisztezzük. 
Egy edényben (nekem fazekam volt, de ki miben szeret főzni) olajat és vajat melegítünk, majd a hússzeletek mindkét oldalát barnára pirítjuk. Mondhatnám well-done steak-et készítünk, de én személy szerint azt nem eszem meg, mert nem szeretem a nyers húst. De ez mellékvágány, térjünk vissza a tokányhoz.
A husik visszamaradt zsiradékára rácsappantjuk a lereszelt fokhagymát, azonnal lehúzzuk a tűzről, meghintjük pirospaprikával, rálöttyintjük a sűrített paradicsomot (végszükség esetén lehet ketchup is). Felöntjük vízzel, visszaszendvejük bele a husikat. Ha ránézésre kevés a víz, még öntünk hozzá. Fedőt neki, és hagyjuk főni a legalacsonyabb lángon, amíg a hús meg nem puhul. Ekkor belepakoljuk a zöldborsót, ami ugye már puha, rottyantunk rajta egyet, és már kész is. Mi tésztával ettük.

U.i.: a fődögélés alatt semmi dolgunk, ha esetleg kevésnek találjuk rajta a vizet, még adhatunk hozzá. Én jó sok szaftot készítettem, mert az úgy jóóóóó ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése