2012. július 15., vasárnap

Vasárnapi ebéd - minimál üzemmód

Miből is áll a hagyományos vasárnapi ebéd? Húsleves, rántott husi, süti. Nos, mivel tegnap búcsúbuliban voltam és hajnalban értem haza, a nagy hármas helyett (húslevest amúgy sem tudok főzni) sikerült ezt a husis kajcsit összehozni. 

Hozzávalók:
  • karajszeletek
  • zöldborsó (konzerv, mélyhűtött, friss)
  • felvágott (sonka, de ami van otthon)
  • gulyáskrém
  • tejföl
  • petrezselyem
  • sajt
A karajt szeletekre vágjuk, kiklopfoljuk (milyen hülye szó már ez), sózzuk-borsozzuk. Serpenyőben vajat és olajat melegítünk, ezek keverékén barnára sütjük a husikat. Én speciel szinte égetten szeretem, de ez én vagyok. A visszamaradt szafton megfuttatjuk a zöldborsót, a sonkát. Ha kellően megpuhult-pirult, rákanalazunk a tejfölt, megkínáljuk egy nyomás gulyáskrémmel, megfűszerezzük egy kis petrezselyemmel, hagyjuk "összerottyanni". 
Sütőt előmelegítjük, a tepsit kikenjük vajjal. Ráfektetjük a hússzeleteket, azokra rákanalazzuk a zöldborsós szószt, és ráfektetünk egy-két szelet sajtot. A sütőben felső rácson 4-es fokozaton a sajt megpirulásáig sütjük.
 

Mivel kellően kreatív hangulatban voltam, a képen látható nagyon guszta tálalást hoztam össze, ahol a világos izé az egy kupac krumplipüré, megdizájnolva (egy bögrét kivizeztem, beletuszkoltam a pürét, kiborítottam a tányérra), a tetején petrezselyemmel, az alján legyezőre vágott saviubival

Jó étvágyat és HAJRÁ MUSTANGS! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése