2016. január 30., szombat

Vadat s halat, s mi jó falat, szem-szájnak ingere

Wales-i bárdok. Anno suliban egy ötösért bevágtam az egészet. Mind a negyvenvalahány versszakot :) Hogy kapcsolódik ez a recepthez? Sehogy? Csak dicsexem? Mindjárt kiderül XD

A minap nézte az uram a tévét, és főzősműsor ment. Dél-Franciaországban egy nőci halat sütött. Elkezdtünk beszélgetni arról, hogy mi magyarok ugye milyen kevés halat eszünk (azt is csak jellemzően karácsonykor). Nálunk ez több sebből vérzik, mert én a halászlét utálom, a szálkás halat főleg, a ponty nagyon fúj mert pocsolyaíze van, szóval marad többnyire a fagyasztott, panírozott halrudacska. Bár karácsonykor merész voltam, mert a család nem rántott pontyszeletet kapott (pocsolyaíz...), hanem tengeri halfilét rántva. Megették, ízlett nekik :)

Szóval hal. Hétvégén csak nem eszünk halrudacskát! A lazac nem a mi árfekvésünk, kiolvasztani halfilét nem akartam (najó, csak szombat reggel találtam ki, hogy együnk halat), ezért vettünk két halkonzervet, és nekiálltam kreatívoskodni. Ez lett belőle.

Kell hozzá:
  • 2 konzerv halfilé (olajos vagy sós lében)
  • 1 tojás
  • fokhagymasó, petrezselyem, kakukkfű, curry, oregánó, fehér bors, icipici csili
  • 2 csomag Tuc kex (részemről vettem egy nagy csomag Tescos kexet. ugyanolyan ízű, mint a Tuc, csak a nagy csomag kerül annyiba, mint a Tucból egy kicsi)
  • 1 lilahagyma
  • Wochester szósz 2-3 ek
  • szójaszósz 2-3 ek
  • 1 répa
Ahogy látszik, az összes kezembe akadó mindenséget beledobáltam. Meg felhasználtam egy maradék sárgarépát és lilahagymát. Az elkészítés minimális ráfordítást igényel.
Hagymát és répát felaprítjuk, belecsappintjuk egy tálba. A kex felét összemorzsoljuk-törjük, rádobjuk. Az összes mindenséget rádobjuk (a halat a levével együtt), villával összekeverjük. Ha nagyon híg, adunk még hozzá kexet. Folpackkal lehúzzuk, a hűtőbe tesszük picit. Mondjuk 20 percre, amíg megfőzzük a rizst.
Tál elővesz, a maradék kexet egy tányérba tesszük, halas cuccból pogácsákat készítünk, megforgatjuk a kexmorzsában, serpenyőben megsütjük. Tálalás, evés. Nyami-nyami :)



Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése