2015. december 13., vasárnap

Házi karamellás-almás vaníliapuding

Valami nagyon menőt szerettem volna készíteni, így vasárnapra. Elvégre jövő héten van idén az utolsó munkahét, meg kell ünnepelni, nem igaz? Mondom magamnak, készítsünk egy kis tésztakosárkába töltött vaníliapudingot, a tetejére meg tegyünk ízlésesen egy kis karamellás almát. Mert volt pár feldolgozásra váró alma (azaz már töttyedtecske, de kidobni nem akartam), a mélyhűtőben leveles tészta, összedobom seperc alatt, nem?
Hátnem. A tésztát nem sikerült kellően kinyújtani (én voltam a hülye, nem szóltam az uramnak, hogy segítsen), a netről lelesett módon nem sikerült kosárkát készíteni, a puding folyós lett, az alma meg túl karamellás. Vagyis minden pöpec lett.
De ugyebár fel nem adjuk, ételt ki nem dobunk, ilyenkor kell kreatívnak lenni. Ebből született meg az amúgy isteni finom házi karamellás-almás vaníliapuding.

Kell hozzá:

  • 6 deci tej
  • cukor ízlés szerint a pudinghoz
  • 1 ek vaj
  • 2 csomag vaníliáscukor
  • 2 ek liszt
  • 1 csomag mélyhűtött leveles tészta
  • 2 alma, pici citromlé
  • 6-8 ek cukor és egy kis kanál vaj a karamellhez
A mélyhűtött tésztát kiengedjük, kinyújtjuk, kockákra vágjuk. A muffinsütőt pofára borítjuk, bekenjük vajjal a formák külsejét, rácuppantjuk a tésztakockákat, becsusszantjuk az előmelegített sütőbe, és addig sütjük, amíg enyhén barna nem lesz. Kiszedjük, meghűtjük. Optimális esetben ez szép tésztakosárkákat eredményezne - jelen esetben ronda izék lettek.

Almákat meghámozzuk, pici kockákra vágjuk, citromlével meglocsoljuk, hogy ne barnuljon meg. 

A karamellt elkészítjük (cukor be a serpenyőbe, kis lángon elaggódik). Amikor a kívánt barnaságot elérte, belecsusszantjuk a kis kanál vajat, majd az almakockákat. Megkeverjük, hagyjuk rotyogni.

A pudinghoz összekeverjük a tejet, cukrokat, tisztet, vajat. Alacsony lángon összefőzzük, hagyjuk hűlni.

No, és itt láttam, hogy ugye az egyik folyik, a másik túl karamellás, ergo nemes egyszerűséggel összekevertem a karamellás almát a pudinggal. Néha megkevergettem, hagytam meghűlni. Elővettem az üvegedénykéimet, megtöltöttem a pudinggal, a ronda tésztaizéket meg belenyomtam.

Szerintem pofás lett. És finom. Bár nekem túl édes :)



Jó étvágyat hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése