2013. december 8., vasárnap

Mogyikex

Már párszor mondtam, hogy a mogyoróvaj egy nagyon jó találmány, csak magában nem bírom megenni. Bezzeg sütiben! Mostanság nem nagyon sütöttem, meló ezerrel, meg hétvégi meló, meg magas vérnyomás-gyanú, szóval be voltam táblázva rendesen. Node most! Jöjjön egy újabb 'maradékos' süti XD

Kell hozzá:
  • 20 deka mogyoróvaj
  • 10 deka vaj/margarin
  • 10-15 deka cukor (ki milyen édesen szereti)
  • 2 egész tojás
  • szódabikarbóna/sütőpor
  • 10-15 deka liszt
Innentől nagyon eccerű. Az egész tojásokat kikeverjük a cukorral, belekanalazzuk a mogyivajat, a lágy vajat és az összes többi mindent. Összegyúrjuk, lágy tésztának kell lennie. Befolpackozzuk, benyomatjuk a hűtőbe pár órára. 
Sütőt előmelegítjük 180 fokra, tepsit kibélelünk sütőpapírral. A tésztából kis golyócskákat készítünk, azokat kilapítva a tepsibe tesszük. Mivel a szépérzékemnek ez nem volt elég, egy villával megdizájnoltam. Be a sütőbe, addig sütjük, amíg barna nem lesz a széle. Ilyenkor még puha a kex, de ki kell szedni, különben nagyon kemény lesz. A harapnivalók szépségére még ráfért egy kis optikai tuning, ezért megszépítettem rápötyögtetett csokival. 
Olyan rossz nem lehetett, mert a focis fiúk is betermeltek belőle ;)





Jó étvágyat és HAJRÁ MUSTANGS!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése