2013. november 2., szombat

15

1998.10.31. Hogy mi is volt akkor? Halloween, többek között. Nem mellesleg egy jó kis Ganxsta Zolee koncert is Tatabányán, a Vadorzóban. No, itt találkoztunk életem párjával. Mondjuk nem olyan szívecskék-repültek-a-fejük-körül féle találkozó volt, de azért csak együtt vagyunk 15 éve.. Ennek örömére megleptem az én drága férjecskémet egy kis évfordulós tortával ;)

Kell hozzá:
  • 1 kis poharas 20%-os tejföl
  • rumaroma, vajaskrém aroma (Lidl-ben találtam)
  • 5 tojás
  • 4 ek liszt
  • cukor
  • 1 ek kakaópor
  • 1 deci erős kávé
  • sütőpor/szódabikarbóna
  • aszalt gyümölcsök (szintén Lidl-ben találtam ilyen mixet)
  • tejszínes pudingpor
  • 4 deci tej
  • vaj
  • 1 tojássárgája
  • díszítő cukorkák (egyik drága kollegám csak patkánykakának hívja)
Készítünk egy 5 tojásos piskótát:tojássárgáját 5 ek cukorral kikever, rumaroma, tejföl és kávé beleönt, kikever. Liszt, kakaópor, szódabikarbóna és aszalt gyümiket belekever. Tojásfehérjét felver, tésztába beleforgat. Kikent-sütőpapíros formában megsüt. Megvárjuk amíg kihűl, kettévágjuk. Nekem ez ugye nem szokott sikerülni, ezért szoktam bevonni a tortát tetejét, úgy nem látszik, hogy lyukas a közepe XD
Pudingot megfőzzük, belehálaistenkedjük a vajaskrém aromát. Apránként vajat keverünk hozzá, és ha már csak langyos, akkor a tojisárgáját is. Megkenjük a torta alsó felét a krém 2/3-ával, rátesszük a tetejét, majd bekenjük a maradék krémmel. Mivel évfordulós, ezért megdíszítettem, de ez ugye nem kötelező. Egy éjszakát hűtjük, majd jól bekajcizunk belőle ;)





Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése